Ongeveer 98% van de bezoekers van een website converteert niet. Dit wil zeggen dat ze wel de webshop bezoeken, maar geen aankoop doen. Facebook had eerder al de oplossing om websitebezoekers te bereiken met een advertentie en te verleiden om nogmaals uw webshop te bezoeken en wel te converteren. Deze vorm van Facebook retargeting was echter statisch en de websitebezoekers konden enkel met vooraf opgemaakte banners bereikt worden. Sinds kort heeft Facebook ook de mogelijkheid om ook dynamische retargeting toe te passen. Deze functie was al eerder beschikbaar voor de grote bedrijven en merken, maar nu dus ook voor het midden- en klein bedrijf.
Wat houdt dynamische Facebook retargeting in?
Zoals eerder in dit bericht aangegeven bezoeken veel mensen uw webshop zonder het doen van een aankoop. Met dynamische retargeting kunt u de websitebezoekers nu nog beter verleiden om uiteindelijk wel een aankoop te doen.
Dynamische retargeting kan namelijk exact de producten aan de doelgroep tonen die zojuist bekeken zijn in de webshop! Relevanter kan bijna niet. Hierbij kan daarnaast nog onderscheid gemaakt worden in producten die al in de winkelwagen geplaatst zijn, maar niet afgerekend.
Wat zijn de voordelen?
-Verhoogde relevantie;
-Verbeterde Click-Trough-Rate;
-Geautomatiseerde advertenties;
-Meer verkopen!
Meer weten over de mogelijkheden van dynamische retargeting op Facebook? Neem dan contact met ons op.