Social media woningcorporatie

Kan social media de relatiekloof voor een woningcorporatie verkleinen?

Als woningcorporatie wil je dat mensen fijn in jouw sociale huurwoningen wonen. Je staat midden in de samenleving en doet er elke dag alles aan om woongeluk te creëren. Maar ziet men dit ook? Zien huurders wat er allemaal achter de schermen gebeurd? Niet? Maak dan gebruik van social media voor je woningcorporatie. Zet social media in en verklein de kloof tussen de corporatie en haar huurders. Wij hebben meer dan 10 jaar ervaring met het inzetten van social media voor woningcorporaties. Met als doel effectief informeren van de bewoners over de actualiteiten binnen de corporatie.

Laat zien dat je een betrokken woningcorporatie bent

Laat die sterke maatschappelijke betrokkenheid zien aan de wereld op de juiste communicatie kanalen. Houd bewoners op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Laat zien welke onderhoudsprojecten er lopen en welke evenementen er georganiseerd worden. Betrek hen bij de interne processen en laat zien wat jullie organisatie bijdraagt. Laat zien dat je participeert en samen wil streven naar wooncomfort. Ook op social media kunnen bewoners geholpen worden met tips. Bijvoorbeeld over het voorkomen van ongedierte, verstoppingen of inbraak. Maar ook tips om energie te besparen dragen bij aan fijn wonen.

Social media als communicatie middel

In het web van crossmediale communicatie mag social media zeker niet ontbreken. Zeker Facebook, Instagram en LinkedIn zijn zeer geschikt voor woningcorporaties. Verspreid met je content gemakkelijk en snel belangrijke informatie. Informatieve berichten kunnen veel voorkomende vragen gemakkelijk tackelen. Houd men op de hoogte van de evenementenagenda, actuele storingen of aangepaste openingstijden. Maar ook strategische campagnes mogen zeker niet ontbreken in jouw communicatiemix. Bouw aan je merkbekendheid en verbeter je imago online. Laat het reilen en zeilen van jouw organisatie in de buurt zien. Bereik gemakkelijk jouw doelgroep, genereer meer verkeer naar je website of laat je social media pagina’s groeien door een page-like-campagne.

social media woningcorporatie afbeelding voorbeeld

Laagdrempelige manier van contact opnemen via social media

Social media is een laagdrempelige manier om in contact te komen met jouw doelgroep. Men kan bij vragen, opmerkingen of onduidelijkheden gemakkelijk contact opnemen. Zo ben je te bereiken via Facebook Messenger, Instagram Direct en bijvoorbeeld WhatsApp. Hoe lager de drempel, hoe eerder er contact gezocht zal worden. Vroegtijdig contact draagt bij aan het sneller oplossen van eventuele problemen en meer tevredenheid bij de huurders. Verbeter de connectie tussen jou en je huurders met goede webcare!

Leer je doelgroep beter kennen via social media

Leer je doelgroep beter kennen door social media! Welke gesprekken zijn er gaande op de platformen? Wat houdt men bezig? Wat speelt er in de wijk? Social media is een goed middel om de online gesprekken van jouw doelgroep in kaarten brengen. Daarnaast kun je andere organisaties volgen, de markt en ketenpartners. Kortom, monitor en blijf op de hoogte van alles wat er speelt! Denk bijvoorbeeld ook aan het inzetten van een poll op Facebook, Instagram of WhatsApp. Met deze optie krijg je op een laagdrempelige manier een goed beeld van de wensen of mening van je doelgroep is. Een poll op social media of via WhatsApp heeft vaak een veel hoger interactie / respons percentage dan via de post of per mail.

Employer branding

Social media draagt niet alleen bij aan de huurdersrelatie, het biedt ook kansen om te laten zien wat voor fijne werkgever je bent. Bouw aan je employer branding. Laat zien wat jij te bieden hebt als werkgever en zorg er voor dat vacatures in de toekomst sneller vervuld worden. Waarom zou men bij jou moeten komen werken? Wat onderscheid jouw organisatie van de rest? Welke carrière mogelijkheden zijn er bij een woningcorporatie? Maar laat daarnaast ook het kloppend hart zien van de organisatie. Wie zijn die mensen die elke dag weer bijdragen aan fijn wonen voor jouw huurders? Wat beweegt hen? En waarom zouden potentiële kandidaten graag bij dit bruisende team willen horen? Breng openstaande vacatures gemakkelijk onder de aandacht en promoot gericht functies onder de juiste doelgroep.

Nog niet overtuigd? Kom dan eens langs voor een kop koffie. Wij nemen je graag mee in de wereld van social media en delen onze jarenlange ervaring bij social media voor woningcoöperaties!

Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?