Snapchat is een sociaal platform wat enorm populair is onder de jongeren met een leeftijd tussen de 15 en 19 jaar, ruim 55% van deze doelgroep gebruikt Snapchat dagelijks. Ter vergelijking: dit is in deze leeftijdscategorie meer dan Facebook. Adverteren op Snapchat is dus ideaal om een jongere doelgroep te bereiken! In deze blog leggen we uit wat de mogelijkheden en voordelen zijn van adverteren op Snapchat.
Waarom adverteren op Snapchat?
Verhoog je merkbekendheid
Snapchat is een uitstekend kanaal om de merkbekendheid van jouw product en/of dienst te verhogen. In Nederland zijn er 2,4 miljoen gebruikers, waarvan er 1,4 miljoen dagelijks gebruik maken van het platform. Grote kans dat jouw doelgroep hier te vinden is!
Inspireer je doelgroep
Door middel van creatieve visuals die de aandacht van jouw doelgroep trekken is het mogelijk om potentiële kopers te inspireren en kennis te laten maken met je bedrijf of product!
Realiseer conversies
Genereer veel verkeer, (nieuwsbrief)inschrijvingen. app installaties en nog veel meer met indrukwekkende advertenties die snel zijn en interactie hebben met je doelgroep.
Ook Snapchat Ads professioneel inzetten? Plan hier een online afspraak☕Wat zijn de voordelen van adverteren op Snapchat?
- Een Snapchat advertentie krijgt 2x meer aandacht dan een advertentie op Facebook, en 1,5x meer dan een advertentie op Youtube en Instagram.
- Advertenties zijn full-screen
- De purchase-intent is 11%, wat veel hoger is dan Facebook (3%), Instagram (4%) of YouTube (5%).
Nog niet overtuigd? Bekijk dan eens de whitepaper van MediaScience
Eigen ervaring: The Tosti Club®
Voor The Tosti Club® hebben wij een Snapchat-campagne ingezet met als doel het opbouwen van merkbekendheid. Een Snapchat-advertentie kost minimaal 50 dollar (€ 42,-) per dag, maar daarvoor heb je wel rond de 41.000 weergaven. Het beste kun je een video gebruiken in plaats van een afbeelding, omdat je met een video beter de aandacht kan trekken. Ook kun je een link naar je website toevoegen om zo meer verkeer te genereren. Met € 42,- is de advertentie 41.000 keer weergegeven en zijn er 250 personen naar de website gegaan. Wat neerkomt op een CPC van ongeveer € 0,16.
Buiten een Snapchat advertentie die wordt getoond in de stories is het ook mogelijk om een filter in te zetten. Gebruikers kunnen de filter op hun eigen foto’s plaatsen, dit zorgt dus ook zeker voor merkbekendheid!
Wanneer jongeren een belangrijke doelgroep zijn voor jouw bedrijf, is Snapchat zeker een platform waar je rekening mee moet houden. Meer weten over de mogelijkheden van adverteren op Snapchat? Neem dan contact met ons op.