Snel, gebruiksvriendelijk, en zonder internet te gebruiken … Deze blog moet wel over mobiele apps gaan! We horen je denken: wat hebben apps te maken met social media? Nou, een heleboel. App promoten via social media? Lees snel verder!
Meta for developers
Wist je dat je ook een mobiele app kunt promoten via social media? Via Meta for Developers is het mogelijk om jouw app te koppelen aan de Meta Business Manager. Op deze manier kan je app gepromoot worden op je social kanalen en extra onder de aandacht gebracht worden door middel van advertenties.
Door een full funnel campagne rondom jouw app, zorgen we voor merkbekendheid, klikken, downloads én zelfs betaalde conversies. Dit kunnen afhankelijk van de app, eenmalige downloadkosten zijn of abonnementsvormen.
Door de advertenties naadloos aan te sluiten op de content vanuit jouw app, triggeren we de doelgroep om jouw app te downloaden. Met aantrekkelijk en authentiek advertentiemateriaal draaien we succesvolle advertentiecampagnes. Denk hierbij bijvoorbeeld aan indrukwekkende cijfers en statistieken die de waarde van jouw app benadrukken. Maar ook het laten zien van wat jouw app precies draagt bij aan meer downloads. Opvallende actieknoppen met een duidelijke call-to-action maken het plaatje compleet. En vergeet zeker niet om ook gebruik te maken van videomateriaal!
Door de app-registratie op Meta for Developers en het integreren van de Facebook SDK is het mogelijk om app-gebeurtenissen nauwkeurig te meten. Zo blijf je realtime op de hoogte van het aantal downloads en prestaties van de campagnes. Dit zorgt voor optimaal rendement uit je mobiele app-advertenties.
Doelgroep targeting
Dankzij App Events en Marketing API kunnen we specifiek aansturen op verschillende gebeurtenissen. Zo hebben we inzicht in allerlei app-activiteiten. We kunnen zien hoe men zich navigeert door de app, welke devices er gebruikt worden, welke platforms en welke websites. Op basis van dit gedrag en deze gebeurtenissen, is het mogelijk om doelgroepen te maken.
Wil je bijvoorbeeld dat mensen die je app wel al gedownload hebben ook een betaald abonnement afsluiten? Dan retargeten we deze doelgroep mensen en sporen we aan tot het overgaan van abonneren.