Succesvol adverteren op LinkedIn

Succesvol adverteren op LinkedIn

Je weet dat er een mogelijkheid is tot adverteren op LinkedIn, maar wat je er nu precies mee kunt? Geen idee! Wij merken dat LinkedIn vaak niet wordt ingezet als advertentiekanaal in de marketingmix en zien daar voor veel bedrijven kansen blijven liggen. Waarom? Dat vertellen we je graag! 

Wanneer gebruik je LinkedIn als advertentieplatform?

Op zakelijk gebied wordt LinkedIn gezien als hét socialmediaplatform! Op dit moment zijn er wereldwijd meer dan 500 miljoen mensen actief op LinkedIn. Dus ben je actief in de B2B markt, dan is LinkedIn waarschijnlijk een goed kanaal om jouw marketingdoelstellingen mee te behalen.

Specifieke targeting

Met het adverteren op LinkedIn kun je heel specifiek targeten op verschillende sectoren. LinkedIn is vooral zakelijk gericht, dus ook binnen je advertenties kun je je bijvoorbeeld richten tot een specifieke bedrijfsnaam, -tak of -grootte. Grote partijen die voorheen niet of moeilijk bereikbaar waren, zijn nu gemakkelijk te vinden. In combinatie met functietitels bereik je précies de juiste personen!

Inloggen op LinkedIn

Kosten LinkedIn adverteren

Vaak hoor je dat adverteren op LinkedIn erg duur is. Maar als je je budget op de juiste manier inzet (en in de gaten blijft houden), valt dit eigenlijk reuze mee. Besef vooral wat voor meerwaarde adverteren op LinkedIn bij de juiste (zakelijke) doelgroep voor jouw bedrijf kan betekenen.

Het is belangrijk je budget zo efficiënt mogelijk in te zetten. Het minimale dag budget op LinkedIn is €10,- per dag. Draai je meerdere campagnes? Dan kun je je wel voorstellen dat het dag budget flink kan oplopen. Het is daarom belangrijk je campagnes dagelijks in de gaten te houden, om je advertenties te blijven analyseren. Op deze manier kun je bepaalde campagnes om elkaar heen plannen, uitschakelen of optimaliseren. Op deze manier blijf je je budget zo effectief mogelijk inzetten.

Tip; door een maximumbudget in te stellen, kun je nooit over je (maandelijkse) budget heen gaan!

LinkedIn uitbesteden

Nu denk je waarschijnlijk; dit is précies wat ik wil! Maar hoe begin ik? Daar helpen wij je graag een handje mee. Wij hebben voor diverse partijen succesvolle, meetbare LinkedIn campagnes ingezet. Of het nu gaat om het verhogen van je naamsbekendheid, het verzamelen van leads of het vergroten van verkeer van je website, wij weten précies hoe we jouw doelgroep moeten bereiken! Door LinkedIn uit te besteden heb jij meer tijd om je op andere dingen te focussen zoals bijvoorbeeld het opvolgen van de verzamelde leads.

Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?