Instagram is hard aan de weg aan het timmeren om gebruikers bij Snapschat weg te lokken. Dit doen ze voornamelijk door diverse Snapchat-achtige functies te kopiëren. Één van deze functies is Instagram Stories. Met deze functie kun je op Instagram content delen die slechts 24 uur beschikbaar blijft. Sinds deze week is het ook mogelijk om tussen deze stories te adverteren. In deze blogpost leggen we uit wat de mogelijkheden zijn!
Met Instagram Stories heb je allerlei Snapchat-achtige functies die je aan je content kunt toevoegen. Dit kunnen zowel foto’s als video’s zijn. Je kunt hierbij denken aan het toevoegen van emoticons en tekst, maar je kunt ook in de afbeelding of video tekenen. Onderstaand een voorbeeld van een Instagram Story:
Instagram Stories spelen automatisch achter elkaar af. Klik je dus een story aan, dan zie je achter elkaar alle beschikbare stories van accounts die je volgt. Nieuw: adverteren Instagram Stories is sinds deze week ook mogelijk. Dit brengt nieuwe mogelijkheden mee om jouw content bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Vooral als jouw doelgroep voornamelijk jongeren zijn zit je met deze nieuwe functie goed.
Om deze advertenties effectief in te zetten, willen we nog een 2 handige tips met jullie delen:
Tip 1: zorg dat je de advertenties opmaakt met de mogelijkheden die Instagram Stories biedt. Op deze manier valt hij minder op als gesponsorde advertentie. Wanneer je gaat adverteren staat er onderin namelijk ‘sponsored’. Werk dus met teksten en emoticons die je normaal gesproken ook in Instagram Stories kunt toevoegen. Op die manier onderscheidt de doelgroep de advertentie minder goed van een normale Instagram Story, wat als gevolg heeft dat je doelgroep hem minder goed kan onderscheiden van een advertentie.
Tip 2: gebruik het @-teken om je account te benoemen en nieuwe volgers te genereren! Op Instagram zijn er nog geen mogelijkheden om het aantal volgers direct met advertenties te verhogen. Om dit te realiseren zonder talloze profielen uit je doelgroep te gaan volgen, moet je dus soms creatief zijn. Helaas werkt het taggen van je Instagram-profiel in de advertentie-optie niet zoals in een normale Instagram Story. Hij is dus niet klikbaar. Echter is de accountnaam wel erg duidelijk zichtbaar en geeft het de mogelijkheid om een call-to-action toe te voegen.
Benieuwd hoe je jouw doelgroep het best kunt bereiken met adverteren Instagram Stories? Neem dan contact met ons op!