Facebook Messenger advertenties
Facebook biedt nieuwe mogelijkheden om als bedrijf zijnde nog makkelijker je doelen te behalen. Voor de adverteerder die de conversatie met de consument aan wilt gaan heeft Facebook nieuwe functies met betrekking tot Facebook Messenger advertenties toegevoegd. Hiermee kan je onder andere vragen beantwoorden, hulp aanbieden, transacties uitvoeren en leads genereren. Erg handig maar hoe werkt het precies? Bij gebruik van deze nieuwe functie worden chats geopend door advertenties wat verschillende voordelen heeft. Zo kan je bijvoorbeeld met de Facebook Messenger advertenties een deel van de mensen die in een fase zitten die nog geen beslissing hebben gemaakt toch aanzetten tot actie. Dit betekent dat adverteren op Facebook nu met deze Facebook Messenger advertenties nog efficiënter zijn om je doelgroep te bereiken! Er wordt momenteel hard gewerkt achter de schermen om deze functie zo snel mogelijk voor iedereen toegankelijk te maken. Sommigen kunnen de functie, Facebook Messenger advertenties, al zien in het advertentiebeheer en binnen een paar maanden kan iedereen hier gebruik van maken.
Waarom Facebook Messenger advertenties?
Met meer dan 2 miljard verstuurde berichten per maand tussen bedrijf en consument biedt de nieuwe Messenger functie adverteerders de mogelijkheid om campagnes in te stellen die echt een voordeel opleveren. Bijna 60 procent van de social media gebruikers van de Verenigde Staten geeft namelijk aan dat ze het liefst met een merk communiceren via messaging kanalen, waaronder de Messenger van Facebook. Als 60 procent de voorkeur geeft aan messaging in plaats van email, telefoon of online chat is het erg interessant om van de nieuwe functie gebruik te maken. En dit percentage blijft groeien blijkt uit een Facebookonderzoek. Hier zegt 67 procent van de ondervraagden dat ze de komende drie jaar alleen nog maar meer gaan communiceren via messaging kanalen.
Verder zal de nieuwe functie ook de bestaande messaging-advertenties van Facebook veranderen. Het wordt makkelijker voor adverteerders om gesprekken op schaal te voeren. Zo kunnen er gesponsorde berichten ingezet worden om opnieuw te communiceren in een bestaand gesprek.
Facebook Messenger advertenties en chatbots
Facebook Messenger gaat steeds meer met bots werken, het was al mogelijk om bots te koppelen aan advertenties bij de standaard plaatsingen en dit zal steeds verder uitgebreid worden met deze nieuwe plaatsing opties in Facebook Messenger.
Binnen een paar maanden zal deze nieuwe functie voor iedereen toegankelijk zijn. Wij helpen je graag met het opzetten van een goede strategie om het Facebook Messenger platform optimaal in te zetten!