De opdracht
Een mooi voorbeeld van een succesverhaal door social media advertising is Ecu-Soft. Ecu-Soft is een bedrijf dat gespecialiseerd is in chiptuning-software. Dit is software die ervoor zorgt dat een auto meer vermogen en souplesse verkrijgt. Door een afspraak te maken op locatie kan deze software in de auto geïnstalleerd worden. De doelgroep moet dus verleid worden een afspraak te maken.
Onze aanpak
De potentiële klant wordt verleid door middel van diverse uitingen op social media. Te beginnen met een advertentie gekoppeld aan Facebook Messenger. Door inzet van een slimme chatbot die door middel van een aantal korte vragen direct een prijsindicatie kan leveren krijgt een geïnteresseerde persoonlijke aandacht en direct antwoord op zijn of haar vraag. Dit zorgt ervoor dat men sneller geneigd is om een afspraak te maken. Achtereenvolgend op de chat wordt men ook nog een aantal keer mee genomen in de advertentie-funnel. Zo krijgen geïnteresseerden nog diverse keren een advertentie te zien waarbij gevraagd wordt een afspraak te plannen of waarbij men nog eens extra wordt getriggerd met een aanbieding.
Het resultaat
Door middel van deze strategie gericht op Facebook Messenger worden gemiddeld 35 nieuwe contactmomenten per dag gegenereerd. Zeker 5 van deze contacten maakt uiteindelijk een afspraak met Ecu-Soft. En dit enkel door Facebook marketing.
Ook gedurende grote marketingmomenten zoals Black-Friday hebben wij extra campagnes ingezet met bijzonder scherpe aanbiedingen voor Ecu-Soft. Dit waren erg succesvolle acties waarbij binnen 2 dagen wel 50 afspraken gemaakt werden! De inzet van de chat met opvolging van diverse retargetingadvertenties kan dus gezien worden als erg succesvol.
Heb je vragen naar aanleiding van deze case?
Neem contact op met Joeri Peeters.
joeri@yourbusinessonline.nl
076-8897629