Broeders Gezondheidswinkel

Broeders Gezondheidswinkel & Biologische Supermarkt is een online webshop en fysieke winkel gespecialiseerd in de verkoop van homeopatie & vitamines, biologische & dieetvoeding en natuurlijke verzorging. Hun filosofie is dat een goede gezondheid begint bij een gezonde voeding als basis, maar dat je er verstandig aan doet om tevens aan te vullen met vitamines of supplementen. In het winkelpand in Oosterhout is ook een gezondheidscentrum waar mensen terecht kunnen voor complementaire of alternatieve geneeswijzen en tevens een kookstudio voor biologische & vegetarische kooklessen, maaltijden en catering. Aan ons de taak om de webshop verder op de kaart te zetten en hun community uit te breiden. 

 

 

Onze aanpak 

Na een uitgebreid gesprek met de klant stelden we een gezamenlijk doel van ROAS 8 en een conversiewaarde van € 10.000 per maand. Na een uitgebreide analyse en een strategische blik op de social media mogelijkheden, is er gekozen om per merkcategorie aan de slag te gaan. Per categorie zijn er verschillende campagnestrategieën opgezet om zowel de merkbekendheid te vergroten van de verschillende merken als de verkoop te stimuleren.

Dit hebben we gerealiseerd door middel van verschillende conversieoptimalisaties. Denk hierbij aan conversiecampagnes en verkopen uit catalogus campagnes. Hierin zijn advertentie-uitingen gebruikt zoals single images en collecties. Deze collecties geven een mooi beeld van het uitgebreide assortiment van Broeders en worden per Meta-gebruiker gepersonaliseerd.

 

 

 

In de targeting maken we gebruik van diverse doelgroepen. We targetten op interesses van Meta-gebruikers gerelateerd aan complementaire geneeskunde. Ook maken we gebruik van look-a-like doelgroepen, waarbij Meta op zoek gaat naar mensen die vergelijkbaar zijn aan bestaande winkelklanten maar ook trouwe online kopers. Tot slot, retargetten we de doelgroep op basis van eerdere website bezoekers en interactie hebben gehad met de advertenties.

Door deze juiste combinatie van conversieoptimalisaties en doelgroepen, verhogen we het aantal aankopen en behalen we hele mooie resultaten die nog steeds iedere maand verder groeien.

Daarnaast analyseren we samen met de klant de campagnes op maandelijkse basis. Welke lopen er goed? Welke minder? En zijn er nieuwe producten die we in de campagnes kunnen uitlichten?

 

De resultaten

Met de social media-campagnes hebben we de doelstellingen eerder behaald dan verwacht en hebben we al meer dan 2.000 aankopen weten te realiseren met een gemiddelde ROAS van 10!

 

Joeri Peeters - Your Business Online

Heb je vragen naar aanleiding van deze case?
Neem contact op met Joeri Peeters.
joeri@yourbusinessonline.nl
076-8897629

 

 

 

De resultaten

10
ROAS
2.000+
Aankopen
12.000+
Websiteverkeer

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?