TikTok header

Dit zijn de nieuwste TikTok trends voor jouw bedrijf!

Ben je benieuwd naar de nieuwste TikTok trends en mogelijkheden voor jouw bedrijf? Kijk dan even met ons mee! TikTok is al lang niet meer het social media platform voor tieners met dansvideo’s. Steeds meer jongvolwassenen maar ook bedrijven zien we verschijnen op dit kanaal. Dit is niet gek, want je kunt al vanaf € 5,00 per dag adverteren! We helpen je op weg met deze blog!

Wat is TikTok?

Even terug naar de basis, wat is TikTok precies? TikTok is een social media platform dat zich focust op korte en pakkende video’s. Als gebruiker kun je video’s opnemen, bewerken en bekijken op dit platform. Dankzij de handige bewerkingstools kun je gemakkelijk grappige, boeiende en creatieve content maken.

Het platform is enorm succesvol geworden dankzij het algoritme. Wanneer je helemaal in het algoritme zit, kun jij de perfecte doelgroep bereiken. Maar hoe kom je daar?

1. Machine learning: Door goed te kijken naar het gedrag van de gebruikers, kan het platform begrijpen wat jij leuk vindt. Kijk je vaak naar kook video’s met exotische recepten? Dan zullen deze video’s vaker bij jou terechtkomen. Wanneer jij een video maakt met een heerlijk gerecht, kom jij altijd bij de juiste mensen terecht.

2. Contentwaardering: Het algoritme controleert verschillende onderdelen van jouw video zoals: kwaliteit, originaliteit, relevantie en betrokkenheid om te bepalen hoe hoog de video geplaatst wordt. Je ziet veel mensen met een microfoon dingen uitleggen in de sportschool, dit is omdat er anders te veel ruis op de achtergrond aanwezig is en ze slecht hoorbaar zijn. Dit is dan ook negatief voor het algoritme. Ga altijd voorbereid te werk als je begint aan TikTok!

3. Interacties: Wanneer jouw video veel comments, likes en deelacties heeft, is de kans groter dat het algoritme jouw video als waardevol beschouwd. Hierdoor heb je een grote kans om viraal te gaan!

4. Hashtags: Ook zijn hashtags belangrijk om gezien te worden op TikTok, mede op basis hiervan wordt bepaald in welke trend jij thuishoort. Overdrijf niet, gebruik 3-5 relevante hashtags die te maken hebben met jouw video. Ook minder populaire hashtags kunnen belangrijk zijn voor een grote betrokkenheid!

 

Heb je alle bovenstaande tips al geprobeerd? Maar heb je nog niet het gewenste resultaat? Neem dan contact op met ons op en laten we TikTok marketing proberen! Wanneer je contact met ons opneemt, zal een specialist vrijblijvend alle ins en outs met je bespreken om jouw bedrijf vleugels te geven op TikTok! Lees hieronder verder voor de laatste TikTok trends!

 

Voorbeelden trends

Populaire TikTok trends!

Je vindt veel verschillende trends op TikTok. Van dansroutines, cosmetica- en huidverzorging, fitness en workout, DIY, interieur- en decoratie tot aan planten en tuinieren. Maar in welke trend kun je het beste meegaan? Dat is afhankelijk van wat jouw bedrijf aanbiedt. Hieronder hebben we een aantal trends voor je op een rij gezet!

Cosmetica- en huidverzorging trends

Heb jij een uniek huidverzorgingsproduct? Laat het zien! In de tijd van online winkelen wil je graag meer beeld bij het product. Laat de verpakking, het assortiment, de crème, de gebruiksaanwijzing of het resultaat zien! Wees creatief en kom in het algoritme van TikTok.

Fitness en work-out trends

Verkoop jij eiwitrijke voedingsproducten, sportkleding, sport accessoires of fitnessapparaten? Dan is TikTok zeker wat voor jou! Het platform ontploft van de recepten en fitness junkies die met jouw merk willen samenwerken. Laat zien hoe je de lekkerste eiwitrijke recepten maakt, hoe een fitness apparaat werkt of dat jouw sportlegging squatproof is!

Doe-het-zelf en interieur trends

Heb jij al advertenties lopen op Pinterest? Dan is dit zeker interessant! Al jouw inspiratie en handige tips die je daarop hebt staan kun je heel makkelijk verbeelden in een video. Dit hoeven geen ellenlange video’s te zijn. Laat jouw vintage, bohemian of japandi showroom of interieurstijlen zien op TikTok! Heb jij handige tips hoe je er achter kunt komen welke kleuren het beste bij elkaar passen? Of kies je voor DIY tips hoe je van producten uit jouw winkel nieuwe decoratie kunt maken? Genoeg opties om jouw doelgroep aan te spreken!

Reizen, interieur of inspiratie trends

Ben jij de eigenaar van een (luxe) hotel? Laat letterlijk zien wat je in huis hebt! Prikkel de zintuigen van jouw kijkers door te laten zien waarom ze een nacht in jouw hotel moeten boeken of wat er in de omgeving te doen is. Of wat dacht je van een room tour in één van jouw suites met bubbelbad? Niet alleen kun je inspelen op trends van TikTok, maar ook trends die te maken hebben met een bepaalde interieurstijl zoals: vintage, bohemian of japandi. Laat het zien!

 

Het is belangrijk om te blijven testen!

We laten graag een voorbeeld zien van een klant van ons: 123-theorie. Zij verzorgen 1-daagse theorie cursussen voor auto, motor en scooter.

123-theorie is begonnen met Facebook en Instagram advertenties. Op deze twee platformen haalden we mooie resultaten! Toch zagen we met het stijgende aantal gebruikers op TikTok én de snel ontwikkelende advertentieopties op TikTok kansen. Na een brainstorm met de klant hebben we besloten om ook advertenties in te zetten op TikTok. Met de juiste advertenties en targeting wisten wij de doelgroep exact te bereiken. Dat resulteerde in extra conversies voor een aantrekkelijke prijs. Missie TikTok Ads geslaagd! 🚀

Laten we samen kijken welke mogelijkheden er voor jullie zijn! Neem vrijblijvend contact met ons op of bekijk onze sociale kanalen zoals Facebook en Instagram.

Meer omzet met social media?

Download onze whitepaper

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geschreven door

Joeri Peeters

Joeri Peeters is een social media specialist met een bachelor Commerciële Economie en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Als redacteur en CEO van Your Business Online is het zijn doel om bedrijven te helpen het maximale uit social media te halen. 

Your Business Online is een toonaangevend social media bureau met een bewezen trackrecord. Als partner van Meta en LinkedIn is het bedrijf in staat maximaal resultaat te leveren voor haar klanten.

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?