Eindelijk! Vanaf eind september zijn de advertentiemogelijkheden van Instagram beschikbaar in Nederland. Voor veel bedrijven zal dit vele nieuwe interessante mogelijkheden bieden om bij de doelgroep onder de aandacht te komen en deze te verleiden tot conversies. Maar waarom zou u adverteren op Instagram en welke mogelijkheden biedt dit? Ontdek de mogelijkheden van adverteren op Instagram.
Waarom Instagram adverteren?
Instagram is op dit moment het snelst groeiende social media platform met inmiddels meer dan 2mln gebruikers in Nederland. Ongeveer 1mln gebruikers zijn zelfs dagelijks actief op het sociale netwerk. Met een dermate groot aantal gebruikers is ook uw doelgroep dus actief op het platform en kunt u deze doelgroep nu heel gericht bereiken. Het platform biedt een nieuwe manier om met creatieve content in beeld en video de doelgroep te verleiden tot gewenste acties.
De mogelijkheden van Instagram adverteren
Instagram adverteren biedt twee mogelijkheden om advertenties in te zetten, namelijk afbeeldingen en video’s. Beide mogelijkheden kunnen zowel in een vierkant-formaat als een landscape-formaat ingezet worden. Dit ziet er als volgt uit:
Beide advertentiesoorten bieden mogelijkheden om je doelgroep te activeren en aan te zetten tot een bepaalde actie. Hiervoor kunt u een call-to-action toevoegen aan de advertenties. Mogelijke call-to-action buttons zijn:
– Shoppen
– Nu boeken
– Meer informatie
– Nu boeken
– Downloaden
– Aanmelden
– Verder kijken
De advertenties zijn zeer gericht in te zetten op locatie, interesses, leeftijd en nog veel meer. Wilt u Instagram advertenties inzetten om uw naamsbekendheid, omzet en bereik te vergroten? Neem dan contact met ons op!