Wij houden ons onder andere bezig met leadgeneratie voor Circus Gran Casino. Hiermee verzamelen wij diverse persoonsgegevens zoals e-mailadressen, telefoonnummers en woonplaatsen. Deze data kunnen de casino’s vervolgens weer inzetten in e-mail-, affiliate- en social media advertising. Om deze gegevens te verzamelen maken wij gebruik van twee methodes: In-Facebook en landingspagina’s.
Strategie
Allereerst maken wij gebruik van In-Facebook leadgeneratie. Hierbij kan men via een advertentie in Facebook hun gegevens achterlaten om bijvoorbeeld mee te doen aan een win-actie, spelletje of zich in te schrijven voor een evenement. Deze leads kunnen vervolgens gedownload worden en ingezet worden voor andere doeleinden. Deze manier van leadgeneratie is erg goedkoop en kan snel oplopen tot grote getalen.
Ook maken wij gebruik van leadgeneratie via externe landingspagina’s. Zo kan men op Facebook of Instagram klikken op een advertentie die doorlinkt naar een landingspagina. Hier kan men bijvoorbeeld meedoen aan een quiz, prijsvraag of voorspelling. Leadgeneratie via een landingspagina biedt ten opzichte van de In-Facebook methode meer mogelijkheden maar kost ook meer tijd om op te zetten. Uiteindelijk kan dit wel leiden tot kwalitatief betere leads dan via In-Facebook.
Het resultaat
Tot dusver hebben wij via deze methodes meer dan 10.000 e-mailadressen weten te verzamelen voor de casino’s. En dat tegen relatief lage kosten. Zo kost een In-Facebook lead gemiddeld tussen de €0,20 en €0,30. Leadgeneratie via landingspagina’s kost gemiddeld tussen de €0,15 en €0,35 per klik. Het thema en doel van de actie speelt natuurlijk ook mee in de uiteindelijke resultaten.
Is een van deze methodes ook interessant voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
Heb je vragen naar aanleiding van deze case?
Neem contact op met Joeri Peeters.
joeri@yourbusinessonline.nl
076-8897629