Winkelhart Etten-Leur

De opdracht

Het Winkelhart in Etten-Leur kwam bij ons met de vraag of wij een actie op konden zetten om meer mensen in het Winkelhart te krijgen en tegelijkertijd het aantal likes van de Facebook pagina konden verhogen. Daarnaast was er de vraag of het ook mogelijk was om een database op te bouwen van e-mailadressen die gebruikt kunnen worden voor e-mail marketingcampagnes.

Onze aanpak

Om zoveel mogelijk mensen naar het Winkelhart te krijgen is er een actie opgezet waarbij mensen bij besteding van €5,- een kanskaart kregen waarmee ze kans maakten op leuke prijzen zoals bijvoorbeeld een weekendje weg. Met de kanskaartenactie hadden we een trigger om mensen ook daadwerkelijk fysiek naar de winkels te krijgen. Door gebruik te maken van een unieke code op iedere kanskaart konden we deze offline bezoeken koppelen aan online resultaat. We hebben namelijk een Facebook appliciatie en landingspagina gemaakt waarop men deze uniek code kon invullen.

kanskaart

Op deze landingspagina kon men de unieke codes van de kanskaart invullen en dienden men hun e-mail adres in te voeren. Op deze manier werden met de actie ook e-mail adressen van alle deelnemers gegenereerd worden. Deze e-mail adressen kunnen later uiteraard gebruikt worden voor e-mail marketingcampagnes. Op zowel de landingspagina als in de Facebook appliciatie werden de deelnemers getriggerd om de Facebook pagina van Winkelhart te liken om te zien of men gewonnen had. De datum van de uitreiking en de winnaar werden namelijk via de Facebook pagina bekend gemaakt. Dit zorgde uiteindelijk voor een flinke toename in het aantal pagina vind-ik-leuks voor Winkelhart Etten-Leur.

Om de kanskaarten actie bekend te maken bij de doelgroep is er gebruik gemaakt van gerichte Facebook advertentiecampagnes. Advertenties werden hierbij getoond in de regio Etten-Leur en natuurlijk ook op de mensen die de Facebook pagina van het Winkelhart al geliket hadden. In de advertentiecampagnes is gekozen voor het promoten van content om de engagement hierop te verhogen.

kanskaartenactie Winkelhart Etten-Leur

 

Het resultaat

De actie zorgde uiteindelijk voor een supermooi resultaat waarbij we:

  • Het aantal likes van de Facebook pagina flink hebben kunnen verhogen
  • Vele e-mail adressen hebben kunnen verzamelen die gebruikt kunnen worden voor e-mail markerting
  • Dagelijkse vele extra websitebezoekers konden genereren voor de website van het Winkelhart
  • Enorme brand awareness hebben kunnen creëren

 

kaankaartenactie winklehart etten-leur

 


Weten hoe jij jouw offline bezoekers online aan jouw merk kunt verbinden?

Neem contact op met Dirk Foesenek.
Dirk@yourbusinessonline.nl
06 12656641

De resultaten

198.661
unieke codes ingevuld
800
gemiddeld extra websitebezoekers per dag
1,1 mln
weergaven op Facebook tijdens actieperiode
23.631
unieke e-mail adressen verzameld
5.241
nieuwe likes op Facebook

Wil jij samenwerken met ons Social Media team?