“Think global, act local”.
Bovenstaande zin is een veel gehoorde uitspraak bij multinationals. Kortgezegd betekent dit dat een organisatie in meerdere landen actief is maar elk land afzonderlijk benadert. Een voorbeeld is McDonalds, een organisatie die iedereen kent. Toch is de deze keten in ieder land anders. Zo zal je geen McKroket aantreffen als je bij de McDonalds in China binnenstapt. De essentie is natuurlijk hetzelfde: Fastfood.
Think global, act local. Maar dan met Facebook!
Als internationale organisatie is het mogelijk om het principe “think global, act local” in je online strategie mee te nemen. Facebook Global Pages biedt de mogelijkheid om één internationale pagina (global) op te zetten met daaronder lokale pagina’s. Your Business online heeft voor KYBOE een global page opgezet. Neem eens een kijkje op: https://www.facebook.com/kyboenl
Voordelen van een Facebook Global Page zijn:
- De pagina die zichtbaar is laat het totale aantal “likers” zien van de “likes” uit alle landen.
- De URL van iedere pagina blijft hetzelfde. Dus het is niet nodig om de links op andere communicatiemiddelen te wijzigen.
- Achter de schermen zijn de pagina’s “local”. Per land kunnen er posts en beheerders ingesteld worden. De globale beheerders kunnen de resultaten van de verschillende landen bekijken en vergelijken.
Tip! Wil je de pagina vanuit een ander land bekijken? Dan hoef je niet af te reizen naar het desbetreffende land. Het enige wat je moet doen is drie keer klikken!
Wil je aan de slag met Facebook Global Pages? Neem dan contact met ons op en wij bespreken graag de mogelijkheden.